19.5.11

Temps de cireres

Ja estem al mes que arriben les cireres, les de veritat, les de tota la vida (res d'aquells cicerots xilens que podem comprar per Nadal a preus desorbitats)....

Ja fa alguns dies que corren per les parades del mercat... però ahir em vaig ben firar, i vaig arribar a casa amb dues caixes de cireres del Jerte (no em vaig tornar boja, no, és que em van donar dos caixes al preu d'una, i una cosa així jo no la deixo passar).

Així que aquests dies els de casa esmorcem cireres, dinem cireres i sopem cireres... Un plaer! ... I com que total aquesta fruita només dura poc més d'un mes..... no l'arribarem a avorrir..... perquè després, els de casa ens esperarem un altre any a gaudir d'aquesta fruita.... (slow food????).

A més, he llegit avui mateix que les cireres són excel·lents com antienvelliment per la nostra pell; per la seva capacitat desintoxicant i depurativa per prevenir la gota, l'artritis, malalties reumàtiques i oncològiques; per millorar la diabètis i l'osteoporosi; i són adients a les dietes per aprimar-se. A més, són altament recomenables per a dones de més de 40 (ja properes a la menopàusia) perquè aporten calci i vitamina C excel·lent per la bona salut dels ossos.

Vaja, tot plegat indica que les cireres són una benedicció.... Me'n vaig a menjar-ne.....

3 comentaris:

  1. Un delícia les cireres. I una delícia la vall del Jerte: s'hi menja (cireres i d'altres delicatessen) de nassos.

    ResponElimina
  2. De veritat van bé per l'artritis?? Ostres, ostres, me n'atiparé!!

    Cireres, són tan bones!!

    (Ja t'imagino portant les cireres en aquell carro de la compra que ens vas ensenyar hehehe) ;-))

    ResponElimina
  3. Óscar, la vall del Jerte és un dels viatges pendents que tenim.... ja hi anirem.

    Assumpta, molt bona visió la del carro. Per carregar 4 quilos de cireres és millor que fer peses.

    Per cert, vaig fent proves amb l'ordinador que continua en observació.....

    ResponElimina