22.9.09

Inici de curs


Ja hi som altre vegada. Ja ha començat el nou curs escolar, i amb ell la normalitat fins les properes vacances.



La nena gran a la l'escola, la petitat a un espai municipal de relació entre nens i famílies, i nosaltres amb els horaris laborals adaptats a les necessitats: menys estona de parc, avançar el sopar per anar a dormir més d'hora, etc.

A més, aquest any, aquest inici de curs ha vingut acompanyat de pluja (que ja calia!), de manera que sembla haver donat com un cop de porta a l'estiu.

El que no sembla que hagi quedat darrera la porta són les queixes de les mares (que són amb qui parlo) sobre el que costa portar els nens al cole.... (ja arrosseguem el tema des de juny!).

Jo no ho nego, però no m'escandalitza el que pago per portar la meva filla a l'escola que jo he triat. Primer perquè penso que em compensa el que pago amb el que rebo, i segons, perquè els preus ja els conec des del mes de juny..., així, què, on està la sorpresa?.

Per tant, per què ens escadalitzem del que paguem en llibres, i no del que paguem per un programa de la Wii?

Per què diem que si a l'escola s'embutxaquen el que paguem i que no va a parar a la millora de l'escola no ho preguntem obertament a l'escola o participem en els seus mecanismes de participació?

Per què ens queixem de si l'uniforme és molt car però comprem unes sabates de marca als nostres fill@ quasi tant cars com tot l'uniforme?

I en tot cas, si no t'agrada l'escola concertada que has escollit lliurement no t'en vas a la pública on assegures que és tot gratis? (jo ja sé per què, i segur que molts de vosaltres també.....).

A més, segons un estudi d'ahir de Caixa de Catalunya, sembla que tenim un important francàs d'escolar a casa nostra, i entre d'altres és important la implicació familiar en l'educació i els seus fruits (i estic d'acord).

Per això, aquestes actituds m'indignen, crec que s'ha de ser més coherent amb les eleccions que fas i el que opines de les coses, perquè sempre està en la teva mà, canviar-ho, no? i en tot cas, les teves actituds com a pares segur que seran les que reproduiran els teus fills (si més no en part).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada