6.10.10

Primers bolets de la temporada

I no em refereixo als que ja es poden comprar a les botigues, sinó els que vam collir aquest diumenge passat.

Aprofitant una excusa qualsevol, anar a la Fira del Llibre de Muntanya, vam passar el dia a Tavertet amb uns amics.

La fira en si, com cada any, i amb els mateixos expositors. Aquest any, vaig trobar que hi havia una bona dosi d'activitats complementàries per la mainada: taller de sílex, taller per a fer cabanes prehistòriques (ja en tenim dos a casa que segurament acabaran al pessebre d'enguany), jocs del món, gegants i presentació de llibre infantil amb breu taller de pintura sobre roba (i a casa a dues minibosses pintades que seran magnífiques per a portar una llibreta i uns llapissos en les nostres sortides!).

Després vam dinar en un tros de bosc proper, que va permetre als més menuts de la casa de trobar un munt de bolets, de noms i utilitats desconeguts per nosaltres. Què contents estàvem tots!, sobretot el més ganàpia dels nens que va trobar mitja dotzena de rovellons, aquests si que els coneixem, eh!.

Jo em vaig animar a veure si trobava més rovellons, però res de res. Sóc una péssima caçadora de bolets, i això que m'encantaria saber-ne.

Encantades per les troballes, el dilluns al matí les meves nenes van anar a l'escola amb un cistellet de vímet cadascuna ple de bolets per ensenyar a la mestra i als seus companys de classe.... sense paraules les cares de les nenes....

I el dia va acabar, encara, amb una altre diversió que ja us explicaré un altre dia (només apta per urbanites com jo).

2 comentaris:

  1. Ai, ai, ai, que després no sentén bé els bolets... i fan mal de panxa!!!!!!!

    ResponElimina
  2. ei, que si no queda clar en el bloc, us recordo que ningú s'ha menjat els bolets, així que el mal de panxa té altres origens (vegis virus???)

    ResponElimina