27.10.10

Sóc valenta???

Aquesta és la pregunta que em faig des de fa tres dies, quan vaig veure l'eslògan d'un partit catalanista i d'esquerres en un autobús.


Ara no recordo ni el nom de la dona ni la seva cara, però si el missatge:
"xxx valenta té tres fills i treballa a jornada complerta".


Jo no tinc tres criatures, només dos, però treballo i també tinc cura de la família (en sentit ampli). Em puc considerar valenta?


Sincerament no. Tot i el que diu el diccionari (valent: Que té coratge a emprendre grans afers, a afrontar els perills sense por), jo el terme valenta l'associo més a enfrontar-te a coses inesperades i no a fer la vida que has triat.


La meva vida no és resultat de ser valenta, sinó coherent amb el que penso, conseqüent amb el que m'han ensenyat i responsable com m'agrada que siguin amb mi.


Certament he de fer equilibris per moltes coses i moltes vegades, però no em sento com una heroina lluitant contra el món.Potser altres, si, però jo, no. Jo em veig més aviat algú que està content del que fa, i per tant, això no és cap heroïcitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada